Weinig beleefd vandaag... - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu Weinig beleefd vandaag... - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

Weinig beleefd vandaag...

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

22 November 2015 | Ecuador, Galapagos Islands

22 juli 2015
Een rustig aan dagje…
Vandaag flink uitgeslapen om de biologische klok zoveel mogelijk tegemoet te komen. Stond pas rond 8 uur plaatselijke tijd op. Dat is altijd nog 7 uur later dan in Nederland. Ik moet er wel aan wennen merk ik en het kost de nodige energie.
Na het ontbijt heb ik mijn fototoestel ter hand genomen en ben richting het strand gelopen. Het doel was om Fregatvogels te fotograferen. De omstandigheden waren niet ideaal want het was onbewolkt en het licht was hard. Toch geprobeerd om wat dingen vast te leggen hetgeen deels lukte. Een heel klein blauw vlindertje is redelijk gelukt en een libel. In ieder geval de eerste twee insecten zijn vastgelegd. Bij het strand gekomen zag ik dat het hoogwater was hetgeen niet ideaal is om het leven op de lavarotsen vast te leggen.
Rustig lopend kwam ik een mooi geel vogeltje tegen dat een Yellow warbler bleek te zijn. Gelukkig kon ik het van dichtbij fotograferen zodat ik er een leuke foto van heb. Ook kwam ik onderweg de San Cristobal Lava Lizard tegen die ik kon vereeuwigen. Zo liep ik door naar de kern van het dorp Puerto Baquerizo Moreno om over de boulevard verder te lopen. Overal kom je zeeleeuwen tegen ze liggen gewoon midden op straat of schuilen onder veranda’s tegen de zon. Je moet gewoon uitkijken dat je niet over ze struikelt!
Een grote Brown Pelican streek neer op het einde van de pier. Voorzichtig liep ik naar hem toe en op twee meter maakte ik een foto. Wat is dat toch fijn dat de vogels zo ontzetten tam zijn en gewoon blijven zitten als je ze op normale wijze benaderd. Op de terugweg zag ik een prachtige mooi rood gekleurde krab zitten op een lavasteen, echt hele mooi kleuren. Ook al zo een tam beest dat zich liet vereeuwigen door mij.
Eigenlijk was het veel te warm om in de zon te lopen en ben maar weer terug naar huis gegaan waar inmiddels de lunch bijna geserveerd zou worden.
Zoals ik al zei….een rustig aan dagje want ’s middags ben ik in slaap gevallen en heb de hele middag weggetukt…

  • 22 November 2015 - 09:21

    Monique:

    Een dagje rust is ook lekker goed om tot rust te komen. Toch weer mooie foto's gemaakt en wat gezien.
    JE zal genoeg te zien krijgen deze tijd.
    Eet smakelijk zo

    Groet Monique

  • 22 November 2015 - 15:50

    Giny:

    Hoi Lex,

    Een lekker tukkie is ook fijn. Je had het nodig en morgen weer zo fris als een hoentje het nieuwe avontuur in.

    Giny

  • 23 November 2015 - 13:10

    Ester:

    Top!! wat kun je heerlijk beeldend beschrijjven hoe t daar is. lijkt me een geweldige ervaring. Geniet ervan , en blijf updates posten, we verslinden ze hier in dit gure koude kikkerlandje.

  • 24 November 2015 - 19:04

    Tom:

    Leuk Lex,

    geniet ervan! Maar dit komt vast goed :)

    groeten Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Tja....wat moet ik vertellen over mijzelf? Bourgondische levensgenieter? Natuurman? Vogeltjes mijn lust en leven? Buitenbeest?

Actief sinds 12 Nov. 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 16307

Voorgaande reizen:

18 November 2015 - 23 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: