Kort verhaaltje... - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu Kort verhaaltje... - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

Kort verhaaltje...

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

13 December 2015 | Ecuador, Galapagos Islands

12 december 2015

Heb besloten om terug te gaan naar Puerto Chino. Ik vond dit afgelopen donderdag zo een mooi stukje strand dat ik er gewoon nog een keer naar terug moest. Hoe het ligt ingeklemd tussen twee lava uitlopers is gewoon fantastisch. Ook de grilligheid van de lavakust heeft zo zijn bekoring. De blauwgroene kleur van de zee en het zien van de bodem heeft gewoon alle ingrediënten om het nog eens rustig te bekijken.
De taxi was wel een kleine rib uit mijn lijf maar ik ben hier tenslotte waarschijnlijk maar één keer. Aan het eind van de weg weer op de parkeerplaats uitgestapt en met de taxichauffeur afgesproken dat hij me rond vijf uur zou komen ophalen. Dat bleek achteraf een prima afspraak want even voor vijven kwam hij al aanrijden. Heb vanaf een uur of twaalf heerlijk op de rotsen gezeten zo een 15 meter boven het water. Je kon de bodem zien en ik heb nog niet zoveel schildpadden bij elkaar gezien als vandaag. Grote, kleine en hele kleine schildpadden zwommen door elkaar heen. Een prachtig spektakel. Het duurde ook niet lang of ik zwom tussen de schildpadden mee. Wat een prachtige belevenis weer. Ik ben blij dat ik hier nog een keer ben teruggekomen en de tijd aan mezelf had. Weer terug op de rots met de verrekijker de zee afgespeurd. Het was weer het ‘gewone’ recept. Veel blauwvoeten, fregatten, lavameeuwen en pelikanen. Machtige vogels zijn dit als ze langs je vliegen. Wat een grote spanwijdte hebben ze. En zo bleef ik een tijdje kijken totdat ik zo warm was dat ik weer even ging afkoelen in de zee. Helaas heb ik geen foto’s want ik was vergeten de batterij te verwisselen.
Tegen half zes netjes voor de deur van mijn huis afgezet en snel afgespoeld en verkleed want ik werd om half zeven al weer op Malecon verwacht waar we hadden afgesproken om uit eten te gaan. De drie overgebleven oudste van de vrijwilligers gingen gezamenlijk een restaurant verkennen waar ze langoesten serveerden. De aanleiding was dat Anne uit Engeland morgen weer naar huis vliegt en we een soort afscheidsdinertje hadden. We lieten ons de langoesten goed smaken en tegen tien uur rolden we het Restaurant uit. Een relaxed dagje….

  • 13 December 2015 - 09:38

    Johan V:

    Wederom een mooi verhaal(tje) waarin je ons meeneemt in wat je meemaakt. Is voor mij zo langzamerhand zoiets als de ochtendkrant; 'ff het Lex-nieuws lezen'. Jammer dat binnenkort het abonnement afloopt. Geniet er nog maar van zoals je vandaag (12/12) deed.

  • 13 December 2015 - 10:44

    Marcolien:

    Schitterend Lex. Moet een onvergetelijke ervaring zijn geweest.

  • 13 December 2015 - 10:58

    Monique:

    Je geniet enorm Lex en wij genieten mee van je mooie verhalen iedere dag weer.
    Misschien kom je er nog een keer op Puerto Chino en heb je je batterij wel verwisseld en dan mooie foto's maken.

    Fijne zondag Monique

  • 13 December 2015 - 12:02

    Marleen:

    Klinkt als weer een heerlijke dag. Ik geniet mee!

    Groetjes, Marleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Tja....wat moet ik vertellen over mijzelf? Bourgondische levensgenieter? Natuurman? Vogeltjes mijn lust en leven? Buitenbeest?

Actief sinds 12 Nov. 2015
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 16235

Voorgaande reizen:

18 November 2015 - 23 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: