Sinterklaas toch op de Galapagos...?? - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu Sinterklaas toch op de Galapagos...?? - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Lex Tervelde - WaarBenJij.nu

Sinterklaas toch op de Galapagos...??

Door: Lex Tervelde

Blijf op de hoogte en volg Lex

05 December 2015 | Ecuador, Galapagos Islands

Vrijdag 4 december 2015

Na een lange vliegreis eindelijk geland,
en ben ik op de Galapagos beland.
Het verschil in tijd was even wennen,
en zit nu elke dag een blog te pennen.
De natuur is hier prachtig,
En de dieren tam, allemachtig.
Het is nu volop genieten,
van hetgeen de vulkanen nalieten.

En zo zit ik uren,
over de zee te turen.
Want ik wil een albatros spotten,
maar het wil maar niet vlotten.
Genoeg schildpadden en zeeleeuwen,
steltlopers, reigers en meeuwen,
Jan van Genten met rode en blauwe voeten,
heb ik al gezien, en zal er nog meer ontmoeten.

Het werken in de kas,
doen we niet onder het glas.
Grote doeken overspannen het geheel,
waaronder planten groeien, heel veel.
Met al het onkruid gewied,
is er iets wat ik aanbied.
De spotvogel maakt dankbaar gebruik,
want door mij opgejaagde insecten vullen zijn buik.

Zwalkend over stranden,
zwemmen en je rug verbranden.
Op zoek naar zeeleeuwen en kijken naar hun gedrag,
ik tel ze opnieuw iedere dag.
En tijdens het tellen meteen vogels observeren,
die rennen langs de vloedlijn of poetsend hun veren.
Ik kan er geen genoeg van krijgen,
en zou best nog een tijdje willen blijven.

Ik heb veel met de zee beleefd,
en zelfs in mijn soep vond ik kreeft.
Het eten is eentonig met kip en rijst,
veel meer staat er niet op de menulijst.
Afgelopen zondag deed ik uit de doeken,
hoe bak je pannenkoeken.
Iedereen zat er van te smullen,
en zijn buikje te vullen.

In de bergen doen we goed werk,
want wij maken ons sterk,
en spelen voor de Galapagos Stromvogel een grote rol,
want wij beschermen haar hol.
We vernietigen de ratten,
zodat ze geen eieren kunnen jatten.
Hopelijk blijven de jongen nu in leven,
en zullen ze lang over de zeeën zweven.

Ik zit nu op de helft van mijn reis,
maar dat brengt me nog niet van de wijs.
Ik blijf genieten,
zelfs al zou het elke dag gieten,
Gewapend met kijker en fototoestel,
red ik het wel.
Dit jaar is Sinterklaas er voor mij niet,
met groene, gele, blauwe, rode of zwarte Piet…

  • 05 December 2015 - 09:03

    Alice:

    Beste Lex,

    jij voelt je thuis in de natuur
    en het liefst verblijf je daar ieder uur.
    2 x Afrika en nu de Galapagos midden in zee
    daar help jij de natuur een handje mee.

    Op jou is de Sint is trots
    zeker als je rattenvallen gaat zetten op de rots
    Een glibberige en gevaarlijke karwei
    Maar je doet alles voor een veilig ei

    Vanavond vieren we de verjaardag van de Sint
    die arme man moet trotseren veel regen en wind
    We zullen aan jou denken als we pepernoten eten
    hoe jij de loboskakka en je jeukende rug probeert te vergeten.




  • 05 December 2015 - 09:11

    Monique:

    Hoi Lex,

    Sinterklaas is er zeker wat een mooi gedicht. Je geniet nog elke dag en beleefd iedere dag weer wat anders.
    Mooi dat je elke dag je blog schrijft we zitten er zelf als je het leest geweldig.

    Veel plezier.
    Monique

  • 05 December 2015 - 10:02

    Marleen:

    Sint moest dit jaar wel even zoeken
    De hele wereld door tot in alle uithoeken
    Om te vinden waar jij verbleef
    Hij vond je terwijl je op het water dreef

    De Galapagos was dit keer het reisdoel
    Qua temperatuur ook heerlijk zwoel
    Andere diersoorten spotten was jouw wens
    Je ziet een grote verscheidenheid door je lens

    Wij mogen meegenieten door jouw blog
    Reden dat ik tijdens mijn ontbijt graag inlog
    Om jouw nieuwe verhaal te lezen
    Dat je kunt schrijven heb je al bewezen

    Tellen, gedrag bestuderen, maar vooral heel erg genieten
    Sint wenst je nog veel plezier, ook namens zijn pieten!



  • 05 December 2015 - 12:33

    Wia :

    Het rijmen gaat de terveldes goed af
    Voor jullie geen straf .
    Feestdagen ontvluchten is voor jou een jaarlijks gebeuren
    Mocht sint langs willen komen vind hij gesloten deuren .

    Tervelde in vogelvlucht
    Daar is hij om berucht .
    Genieten in een ver land
    Met zijn fototoestel bij de hand.

    Veel plezier wordt je gegeven
    Waar ik ook van mee mag beleven.
    Steeds maar weer
    Observaties van je waar ik van leer.

    Zo bespaar ik mijn geld
    Zolang jij je bijzonderheden verteld.
    Dank voor je sociale gevoel
    Want dat is toch ook je 2e doel ?

    Geniet zeker nog even
    Zodat ik het mee kan beleven.

    Let niet deze keer op mijn D of T
    Want daar zit ik altijd mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Tja....wat moet ik vertellen over mijzelf? Bourgondische levensgenieter? Natuurman? Vogeltjes mijn lust en leven? Buitenbeest?

Actief sinds 12 Nov. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 16201

Voorgaande reizen:

18 November 2015 - 23 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: